Strona główna

Legitymacje uczniowskie

E-LEGITYMACJA

od 13 lipca 2024 r. uczniowie szkoły podstawowej mogą otrzymać legitymację wyłącznie w formie e-legitymacji na plastikowym blankiecie. Dotychczas wydane legitymacje w wersji papierowej są ważne do ukończenia szkoły podstawowej.

Aby otrzymać e-legitymację należy w Librusie dodać fotografię dziecka wg. poniższych wytycznych.

Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać zdjęcie logując się do systemu LIBRUS Synergia. Panel został włączony wyłącznie w widoku alternatywnym, w związku z czym po zalogowaniu do Synergii, w pierwszej kolejności należy skorzystać z przycisku Widok alternatywny

Następnie w menu znajdującym się z lewej strony użytkownik wybiera sekcję Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji. W widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia (m.in. rozmiar max. 5MB). Zaprezentowane są także przykładowe zdjęcia wykonane poprawnie i zgodne z wytycznymi, jak również przykłady nieprawidłowych zdjęć.
Po zapoznaniu się z wytycznymi użytkownik zaznacza wymagane oświadczenie o treści “Oświadczam, że zapoznałem/am się z powyższymi wytycznymi, a moje zdjęcie spełnia wszystkie wymogi” i korzysta z przycisku Przejdź dalej.

Następnie postępujecie Państwo zgodnie z kolejnymi krokami w systemie.

Fotografia musi być zgodna z wytycznymi
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

WYDANIE E-LEGITYMACJI ORAZ M-LEGITYMACJI NIE PODLEGA OPŁACIE

M-LEGITYMACJA – mobilna legitymacja

Mobilną legitymację otrzymuje każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu (papierową lub plastikową). Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji tradycyjnej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniona.

Dokument elektroniczny wyświetlany na ekranie telefonu, ma taką samą moc prawną jak legitymacja wydana w wersji tradycyjnej.

Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne.

Ważność mLegitymacji to okres roku szkolnego. 

PROCEDURA WYDAWANIA mLEGITYMACJI

w Szkole Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Młochowie

mLegitymacja jest wydawana uczniom, którzy posiadają legitymację w formie papierowej lub w formacie ID-1

mLegitymacja wydawana jest za zgodą rodziców. Każdy zainteresowany rodzic proszony jest o wysłanie na Librusie na adres sekretariatu informacji z wyrażaniem zgody na wydanie mLegitymacji.

Kolejny krok to wysłanie na adres: spmlochow@nadarzyn.pl  lub na konto ucznia w Librusie (instrukcja powyżej w części dotyczącej e-Legitymacji) aktualnego zdjęcia dziecka (fotografia musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów tutaj

Jeśli rodzic ucznia chce dodać legitymację szkolną dziecka w swojej aplikacji mObywatel, powinien:

  • wejść do sekcji Dokumenty i z listy dostępnych wybrać legitymację szkolną;
  • zeskanować kod QR ze strony Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE) ucznia, aby pobrać cyfrowy dokument.

W przypadku większej liczby dzieci rodzic może dodać w swojej aplikacji legitymację szkolną dla każdego z nich.

Instrukcja dla ucznia:

Jeśli uczeń chce dodać swoją legitymację szkolną, powinien:

  • pobrać aplikację mObywatel Junior;
  • aktywować kod QR udostępniony przez placówkę oświatową za pośrednictwem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE);
  • po ustaleniu kodu PIN aplikacji uczeń zostanie poproszony o zeskanowanie kodu QR z platformy ZPE w celu pobrania legitymacji.

Dostępne są trzy motywy cyfrowej legitymacji szkolnej: energia, geometria lub kosmos.

DANE DOSTĘPOWE DO ZINTEGROWANEJ PLATFORMY EDUKACYJNEJ (ZPT)

Strona logowania: https://liblink.pl/xxv5dGdX8N

Login i hasło do ZPT otrzymujecie Państwo w szkole. Kod QR jest na stronie ZPT ucznia lub dostępny w sekretariacie ZSP w Młochowie.

Pod linkiem znajdują się ogólne informacje i filmy instruktażowe

https://liblink.pl/FgRGei957q

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

– na wniosek rodziców niepełnoletniego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym  przechowywana była mLegitymacja szkolna;
– w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia  (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej albo orzeczenia  sądowego;

           – z urzędu w przypadku:

    1. utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej,
    2. przejścia ucznia do innej szkoły.
    3. mLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:
    4. potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej;
    5. stwierdzenia w niej błędów lub omyłek;


    Dostępność