Legitymacje uczniowskie
E-LEGITYMACJA
od 13 lipca 2024 r. uczniowie szkoły podstawowej mogą otrzymać legitymację wyłącznie w formie e-legitymacji na plastikowym blankiecie. Dotychczas wydane legitymacje w wersji papierowej są ważne do ukończenia szkoły podstawowej.
Aby otrzymać e-legitymację należy w Librusie dodać fotografię dziecka wg. poniższych wytycznych.
Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać zdjęcie logując się do systemu LIBRUS Synergia. Panel został włączony wyłącznie w widoku alternatywnym, w związku z czym po zalogowaniu do Synergii, w pierwszej kolejności należy skorzystać z przycisku Widok alternatywny.

Następnie w menu znajdującym się z lewej strony użytkownik wybiera sekcję Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji. W widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia (m.in. rozmiar max. 5MB). Zaprezentowane są także przykładowe zdjęcia wykonane poprawnie i zgodne z wytycznymi, jak również przykłady nieprawidłowych zdjęć.
Po zapoznaniu się z wytycznymi użytkownik zaznacza wymagane oświadczenie o treści “Oświadczam, że zapoznałem/am się z powyższymi wytycznymi, a moje zdjęcie spełnia wszystkie wymogi” i korzysta z przycisku Przejdź dalej.
Następnie postępujecie Państwo zgodnie z kolejnymi krokami w systemie.
Fotografia musi być zgodna z wytycznymi
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
WYDANIE E-LEGITYMACJI ORAZ M-LEGITYMACJI NIE PODLEGA OPŁACIE
M-LEGITYMACJA – mobilna legitymacja
Mobilną legitymację otrzymuje każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu (papierową lub plastikową). Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji tradycyjnej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniona.
Dokument elektroniczny wyświetlany na ekranie telefonu, ma taką samą moc prawną jak legitymacja wydana w wersji tradycyjnej.
Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne.
Ważność mLegitymacji to okres roku szkolnego.
PROCEDURA WYDAWANIA mLEGITYMACJI
w Szkole Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Młochowie
mLegitymacja jest wydawana uczniom, którzy posiadają legitymację w formie papierowej lub w formacie ID-1
mLegitymacja wydawana jest za zgodą rodziców. Każdy zainteresowany rodzic proszony jest o wysłanie na Librusie na adres sekretariatu informacji z wyrażaniem zgody na wydanie mLegitymacji.
Kolejny krok to wysłanie na adres: spmlochow@nadarzyn.pl lub na konto ucznia w Librusie (instrukcja powyżej w części dotyczącej e-Legitymacji) aktualnego zdjęcia dziecka (fotografia musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów tutaj
Jeśli rodzic ucznia chce dodać legitymację szkolną dziecka w swojej aplikacji mObywatel, powinien:
- wejść do sekcji Dokumenty i z listy dostępnych wybrać legitymację szkolną;
- zeskanować kod QR ze strony Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE) ucznia, aby pobrać cyfrowy dokument.
W przypadku większej liczby dzieci rodzic może dodać w swojej aplikacji legitymację szkolną dla każdego z nich.
Instrukcja dla ucznia:
Jeśli uczeń chce dodać swoją legitymację szkolną, powinien:
- pobrać aplikację mObywatel Junior;
- aktywować kod QR udostępniony przez placówkę oświatową za pośrednictwem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE);
- po ustaleniu kodu PIN aplikacji uczeń zostanie poproszony o zeskanowanie kodu QR z platformy ZPE w celu pobrania legitymacji.
Dostępne są trzy motywy cyfrowej legitymacji szkolnej: energia, geometria lub kosmos.
DANE DOSTĘPOWE DO ZINTEGROWANEJ PLATFORMY EDUKACYJNEJ (ZPT)
Strona logowania: https://liblink.pl/xxv5dGdX8N
Login i hasło do ZPT otrzymujecie Państwo w szkole. Kod QR jest na stronie ZPT ucznia lub dostępny w sekretariacie ZSP w Młochowie.
Pod linkiem znajdują się ogólne informacje i filmy instruktażowe
https://liblink.pl/FgRGei957q
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
– na wniosek rodziców niepełnoletniego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
– w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej albo orzeczenia sądowego;
– z urzędu w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej,
- przejścia ucznia do innej szkoły.
- mLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:
- potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej;
- stwierdzenia w niej błędów lub omyłek;